Президент визначив необхідність переобладнати українські дороги згідно з вимогами Євросоюзу. У зв'язку з цим стали з'являтися повідомлення про початок грандіозних будівельних робіт на тих трасах, де давно назрівала проблема переоснащення.
Кіровоградська область не залишилася в стороні від цих процесів. Щотижня зустрічаються нотатки про інспекції кіровоградських доріг, яку проводять представники управлінського апарату Кіровоградської обласної чи міської рад.
19 жовтня відбулася робоча поїздка С. Кузьменка і А. Черноиваненка на будові відрізку шляху Мала Виска — Новомиргород. Не так давно прийшло повідомлення про початок робіт на трасі Стрий—Тернопіль—Кропивницький—Знам'янка.
Давайте розберемося, яка програма реабілітації доріг України запущена, чого очікувати автомобілістам і пасажирам в новому 2018 році.
У головному фінансовому документі країни на наступний рік передбачено 3 механізму, що регулюють грошові надходження на реконструкцію і будівництво автобанів:
Куди будуть витрачатися ці гроші?
Частина грошей (6 мільярдів) буде віддана МФО в якості зворотних коштів за кредитами. Ситуація така, тому що для ремонту автомобільний шляхів в Україні використовується менше кредитних коштів, ніж для погашення позики. Однак її не змінити, тому що масштабні проекти такого плану можливо реалізувати тільки за рахунок залучення міжнародних кредитів. Розробка проекту, поведінка тендерів, закупівля матеріалів тягне за собою великі витрати, гроші на покриття яких сьогодні готові надати тільки МФО.
Ці ж організації забезпечують прозорість витрат, здійснюють контроль за їх цільовим використанням. Таким чином, будується траса, а кредит надається з українського бюджету протягом 10-20 років. В процесі експлуатації дорога окупає витрати на будівництво і обслуговування.
Дорожній фонд: функції
Фінансування дорожнього господарства України на сьогоднішній день проходить за рахунок різних платежів — акцизів і зборів. Ці гроші надходять у скарбницю, а потім розподіляються на обслуговування доріг. Найчастіше суми, які виділяються на реконструкцію трас, менше, ніж надходження в бюджет.
Щоб врегулювати цей процес, зробити його прозорим, створений спеціальний фонд, який буде зосереджувати кошти в своїх руках і витрачати їх виключно в цільовому порядку.
35% грошей, які будуть освоєні фондом, попрямують в місцеві бюджети. Завдяки цьому проектування доріг та будівництво буде прогнозованим і здійсненним завданням для державних органів регіонального масштабу.