Блокування податкових накладних з ПДВ – притча про зернах і кукіль

03:08
Блокування податкових накладних з ПДВ – притча про зернах і кукіль

Кабмін України ввів у дію систему блокування податкових накладних з ПДВ, в яких є ознаки фіктивності. Цей процес був запущений 01.07.2017 року і вже дає свої відчутні результати. Однак ці наслідки не мають того конструктивного дії, як припускали урядові ініціатори, хоча перспективи М. Проданом описувалися більше, ніж райдужні.

В. о. голови фіскальної служби повідомив, що програма автоматичного припинення ПДВ-накладних, у яких система виявляє маркери підробки і шахрайських дій підприємців, в тестовому режимі почала працювати з 1 грудня 2016 року. За півроку бюджет зберіг більше 75 млн грн, які б пішли на виплату з фіктивного ПДВ. Така ефективність системи дозволила Уряду ввести її в активну фазу з 1 липня 2017 року.

Які фіскальні документи пройдуть перевірку безперешкодно?

Міністерство фінансів сформувало робочий варіант критеріїв, за якими той чи інший документ буде потрапляти в категорію «схемних». Зверніть увагу, що ваші податкові не будуть заблоковані, якщо:

  1. Коди товарів, зазначений у вихідних і вхідних товари співпадають. З його допомогою можна визначити підмінив чи недобросовісний підприємець одну категорію товару на іншу.
  2. Мова йде про компанії, яка не є платником ПДВ.
  3. Податковий обсяг в попередньому році склав понад 5 млн грн або 5% від загального обсягу, послуг і товарів, які були надані суб'єктом господарської діяльності.
  4. Торговий об'єм підприємства не більше 500 тис.

Припиняють реєстрацію накладних, в яких є розходження між набутим компанією проданим товаром і нею. У категорію «схемної продукції» потрапили тканини, телефони, вироби з металу, одяг, продукти харчування, напої і т. д. Як правило, це готові вироби, які нескладно збути за готівковий розрахунок.

Не будуть підтверджені ті документи, де ПДВ перевищує єдиний податковий внесок (без урахування імпортного податку на додану вартість). При цьому ще визначають і маркери поставок і продажів. Приміром, якщо товарів за останній рік було продано 1,5 рази більше за придбані, а підприємство при цьому не є виробником; якщо більше 75% від суми залишку припадає на товари групи «ризику».

Однак фінальний перелік умов, які ставлять під сумнів законність таких податкових звітів, сьогодні існує лише у вигляді проекту наказу Мінфіну.

Наслідки. Як діяти підприємцю?

У зв'язку з проведенням таких операцій тимчасово незареєстрованними виявилися податкові звіти у тому числі багатьох підприємств р. Кропивницького та Кіровоградщини в цілому. Керівникам компаній, заводів і фабрик необхідно звернути увагу на те, що в цьому випадку штрафні санкції до них застосовуватися не будуть, але податкові зобов'язання їм доведеться задекларувати.

На жаль, більшості підприємців доведеться доводити, що усі його операції прозорі і проводяться у відповідності з вимогами держави. Для цього їм доведеться:

  • надати всю первинну документацію за 365 днів, яка засвідчить переміщення товарів (контракти, договори тощо);
  • засвідчити наявність найманих працівників.

Комісія ГФС протягом 5 днів буде розглядати ці докази і прийме рішення про законність господарської діяльності суб'єкта і дозволить або відмовить в реєстрації ПДВ-накладних.

Сьогодні самі фіскали погоджуються з тим, що система не бездоганна, на відпрацювання механізмів її необхідно час.

RSS
Немає коментарів. Ваш буде першим!
Завантаження...
Чому демонтували АЗС у Вільшанці Кіровоградської області? Про все докладно розповідає Stroy-inform.
Яким під'їздах у Кропивницького встановлять енергозберігаючі вікна замість колишніх: розповідає Bud-inform.
Як рятували дві архітектурні пам'ятки Кропивницького сьогодні, 28-го листопада, розповідає Bud-inform.
На засіданні виконавчого комітету міської ради вирішували, за що і як карати, якщо порушується законодавство про охорону культурної спадщини. Розповідає Bud-inform.
Після прес-конференції розкрилася схема надходження грошей для реставрації мосту у Кропивницькому.